تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2020-05-30

تبلیغات پولی: راهی سریع و مؤثر برای رشد کسب‌وکار یکتانت

به جای این، بگردید پیج‌هایی را پیدا کنید که بر روی یک موضوع تمرکز دارند. مثلاً اگر تبلیغ‌تان در زمینه فروش غذای حیوانات خانگی است، پیج‌های حیات وحش گزینه‌های مناسبی هستند، نه پیج‌هایی که در کنار دیگر محتواها، بعضی مواقع هم ویدیوهای حیوانات را قرار می‌دهند. اما چرا این‌روزها، اینستاگرام بستر مناسبی برای تبلیغات است و این همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک، تبلیغات خود را در اینستاگرام قرار می‌دهند؟ پاسخ به این سوال چندان پیچیده نیست. اینستاگرام به‌دلیل قابلیت‌های فوق‌العاده و تعداد کاربرانی که دارد، می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد. تقریباً بیش از ۳۵ میلیون ایرانی در اینستاگرام فعال هستند که این نشان‌دهنده اهمیت اینستاگرام و بحث اینستاگرام مارکتینگ است.

در این مطلب از وی‌پدیا قصد داریم بگوییم که نرخ کلیک و نرخ تبدیل چیست. آشنایی با اصول و قوانین استاندارد برای طراحی یک نمونه بنر تبلیغاتی خوب و کاربردی که این موارد هم در آن‌ها رعایت شده باشد، نقش بسیار مهمی در جذب کاربران ایفا می‌کند. ابزارهای هدف‌گذاری پیشرفته‌ای که اینستاگرام ارائه می‌دهد، به تبلیغ‌کنندگان این فرصت را می‌دهد که بر اساس معیارهای متنوعی مانند سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی و علایق، مخاطبان خاصی را شناسایی کنند. این نوع هدف‌گیری، نه تنها موجب جلب توجه مخاطب می‌شود بلکه احتمال تعامل و اقدام آن‌ها را نیز به شدت افزایش می‌دهد.

همچنین زمان انتشار تبلیغات و تطابق آن با رفتار آنلاین مخاطبان اهمیت ویژه‌ای دارد. در نکسوس, با استفاده از داده‌های تحلیلی و الگوریتم‌های پیشرفته, بهترین ترکیب کانال‌ها و زمان‌بندی مناسب برای حداکثر اثربخشی انتخاب می‌شود. CTR یا نرخ کلیک یکی از شاخص‌های مهم در بازاریابی دیجیتال و سئو است که می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید محتوای وب‌سایت و تبلیغاتتان چقدر برای کاربران جذاب بوده است. با بهبود CTR، می‌توانید ترافیک وب‌سایت خود را افزایش داده و جایگاه خود را در نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید. تبلیغات کلیکی یکی از قدرتمندترین ابزارها برای کسب‌وکارها، جذب ترافیک هدفمند به وب‌سایت‌ها و افزایش فروش در بازارهای آنلاین است. این ابزار به برندها کمک می‌کند که حضور آنلاین خود را گسترش داده و نرخ تبدیل را افزایش دهند.

گوگل از نرخ کلیک به عنوان یک عامل برای ارزیابی کیفیت نتایج استفاده می‌کند. اگر نرخ کلیک یک صفحه از نتایج جستجو بیشتر باشد، گوگل این صفحه را مرتبط‌تر و باکیفیت‌تر تشخیص می‌دهد و رتبه آن را بهبود می‌بخشد. CTR عمدتاً در تبلیغات آنلاین (مانند Google Ads) و بازاریابی محتوایی به کار می‌رود. همچنین در موتورهای جستجو مثل گوگل، وقتی کاربری روی یکی از نتایج جستجو کلیک می‌کند، CTR آن نتیجه محاسبه می‌شود. کارآفرینان و شرکت‌های استارتاپی که به دنبال توسعه کسب‌وکار و جذب مشتریان جدید هستند، می‌توانند از تبلیغات PPC در لینکدین بهره‌مند شوند.

آینده تبلیغات در اینستاگرام به طور کلی به سمت پیشرفت‌های فناوری، تعامل بیشتر با کاربران، و ایجاد تجربه‌های شخصی‌سازی‌شده‌تر پیش می‌رود. موفقیت تبلیغات اینستاگرامی نیازمند تجزیه و تحلیل منظم و بهینه‌سازی است. اینستاگرام ابزارهایی مانند Instagram Insights و Facebook Ads Manager را فراهم کرده است تا شما بتوانید عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی کنید. CTA شما بخش مهمی ‌از تعامل مخاطبان با محتوای شماست و او را به برداشتن گام بعدی در این فرایند ‌تر‌غیب می‌کند. مهم است که به مخاطبان خود بگویید اگر روی دکمه کلیک کنند چه اتفاقی می‌افتد. درصورتی‌که نرخ تبدیل شامل تمام کارهایی است که از مخاطبان خود خواسته‌اید و آن‌ها انجام داده‌اند، که ممکن است شامل خرید، کلیک روی لینک، پرکردن فرم و گذاشتن شماره‌تماس باشد.

البته تبلیغات اینستاگرام تنها به تبلیغات بنری و ویدیویی خلاصه نمی‌شود. با روی کار آمدن و سپس محبوب‌شدن استوری، از این ابزار به مراتب بیشتر استفاده می‌شود. استوری، ابزاری در اینستاگرام است که معمولاً مطالبی که اهمیت کمتری دارند، در استوری قرار داده می‌شوند. اما یکی از دلایلی که این نوع تبلیغ را محبوب‌تر کرده، امکان قرار دادن لینک وب‌سایت یا دیگر لینک‌ها در استوری است.

در اکسپلور پست، استوری و Reels وجود دارد، اما همه این موارد، همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، به صورت شبکه در کنار هم نمایش داده می‌شوند. پس از این‌که فرد پستی را برای مشاهده انتخاب کند، سایر پست‌های مرتبط در ادامه آن نمایش داده می‌شوند. اگر بودجه‌ای را برای تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی اختصاص داده‌اید، حتما اینستاگرام را جزو گزینه‌های خود در نظر بگیرید. چراکه 27 درصد از کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌گویند که محصولات و برندهای جدید را از طریق تبلیغات می‌یابند.

تبلیغات در اینستاگرام به دو دسته کلی تبلیغات ارگانیک (Organic) و تبلیغات پولی (Paid) تقسیم می‌شود که هر کدام به شیوه‌های خاصی اجرا می‌شوند و برای کسب‌ وکارهای مختلف, بسته به هدف و بودجه, کاربرد دارند. انتخاب نوع تبلیغ مناسب می‌تواند تأثیر چشمگیری بر جذب مشتری و افزایش فروش داشته باشد. تبلیغات موثر در اینستاگرام به معنای بهره‌گیری از تکنیک‌های پیشرفته بازاریابی دیجیتال برای جلب توجه, افزایش تعامل و تبدیل کاربران به مشتریان وفادار است.

استفاده از انیمیشن‌های مینیمال سبب جلب توجه کاربران به بخش آگهی شما خواهد شد. البته از این نوع المان‌ها به گونه‌ای استفاده کنید که کاربرپسند باشد.در غیر این صورت احتمال حذف بنر تبلیغاتی توسط تبلیغ‌کننده، وجود دارد. متن تبلیغ و فراخوان اقدام (CTA) یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر تبلیغ بنری است که هدف آن هدایت مخاطب به انجام یک اقدام مشخص است. به دلیل زمان محدود مخاطب برای توجه به تبلیغات، استفاده از جملات کوتاه و ساده که پیام را به سرعت منتقل کند، ضروری است. همچنین، استفاده از تکنیک ایجاد حس فوریت در متن می‌تواند تأثیرگذاری تبلیغ را افزایش دهد و مخاطب را به اقدام سریع ترغیب کند. در نهایت، CTA باید واضح و مشخص باشد تا مخاطب دقیقاً بداند چه اقدامی باید انجام دهد.

تبلیغات در اینستاگرام می‌تواند برای بسیاری از کسب‌وکارها بسیار مؤثر باشد، اما همچنان چالش‌هایی وجود دارند که ممکن است مانع از موفقیت کمپین‌های تبلیغاتی شوند. در نهایت، موفقیت در تبلیغات اینستاگرام بستگی به درک درست از نیازهای مخاطبان، استفاده از محتوای جذاب، انتخاب استراتژی‌های صحیح و تحلیل دقیق نتایج دارد. یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها برای تبلیغات در اینستاگرام، همکاری با اینفلوئنسرها است. اینفلوئنسرها می‌توانند به شما کمک کنند که رسیدن به مخاطبان جدید و افزایش اعتبار برند را تسریع کنید. اینفلوئنسرها از اعتبار و ارتباط نزدیک با فالوورهای خود بهره می‌برند، بنابراین می‌توانند پیام برند شما را به طور مؤثری منتقل کنند.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

استفاده از پست‌های اینستاگرام در وبلاگ

به عبارت دیگر، CTR میزان جذابیت یک تبلیغ یا لینک را برای کاربران ارزیابی می‌کند. با استفاده از ابزارها و تحلیل‌های پیشرفته گوگل ادز، می‌توانید عملکرد تبلیغ کلیکی‌تان را ارزیابی کنید و بهبود‌های لازم را انجام دهید. این نوع تبلیغات به شما امکان می‌دهد تا به کمک استراتژی‌های مناسب، به ترافیک هدفمند و کسب‌وکار خود رشد و پیشرفت بخشیده و نتایج موثری را به‌دست آورید.

آژانس تبلیغات نکسوس با تیمی متخصص در طراحی گرافیک, تولید محتوا و کپی‌رایتینگ, به خلق محتوای خلاقانه‌ای می‌پردازد که نه تنها توجه مخاطب را جلب می‌کند, بلکه او را به تعامل و اقدام ترغیب می‌کند. این افراد، می‌توانند برند، محصولات، خدمات و پیج شما را تبلیغ کنند تا فالوورهایشان، پیج شما را مشاهده کنند. به دلیل آن که این افراد نرخ تعامل بالایی با مخاطبانشان دارند، نرخ تعامل صفحه شما هم بهبود پیدا می‌کند. البته به شرط آن که اینفلوئنسرهای درستی انتخاب کنید و فردی محبوب در میان فالوورهایش باشد. اگر به دنبال یک راه عالی و موثر برای بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام هستید، حتماً از لایو و استوری استفاده کنید.

وقتی کاربران به تبلیغی توجه می‌کنند، توجه خود را با کلیک بر روی آن نشان می‌دهند. کاربری که درگیر تبلیغ شده، می‌تواند با پیشنهاد شما خوشحال شود و حتی به سمت دعوت به اقدام (Call-to-action) شما حرکت کند. بنابراین به نظر کاملاً طبیعی می‌آید که کمپینی که نرخ کلیک بالاتری دارد، نرخ تبدیل بالاتری هم داشته باشد. شرکتی مواد شوینده تولید می‌کند و برای کمپین خود دو انتخاب دارد که از قضا هر دو هزینۀ یکسانی هم روی دستش می‌گذارند. در اولی به هر محصول 5٪ تخفیف می‌دهد و از اجرای آن جوابی نمی‌گیرد؛ احتمالاً چون مردم این کاهش قیمت را ناچیز می‌دانند و برای کلیک روی تبلیغ ترغیب نمی‌شوند. در حالت دوم در کنار شوینده، محصولی رایگان مثل دستمال نظافت یا دستکش ارائه می‌دهد و این ‌بار با افزایش کلیک بنر تبلیغاتی روبه‌رو می‌شود.

برای آغاز تبلیغات موثر در اینستاگرام, اولین و حیاتی‌ترین گام, شناسایی دقیق مخاطب هدف است. این شامل تعیین ویژگی‌های جمعیتی, علاقه‌مندی‌ها, رفتار آنلاین و نیازهای کاربران مرتبط با برند شما می‌شود. در کنار آن, تحلیل بازار و بررسی رقبا برای شناسایی نقاط قوت و ضعف تبلیغات آنها ضروری است.

اولی که مشخص است؛ تعداد دفعاتی که روی تبلیغ یا لینک موردنظر شما کلیک شده است. با شاخصی به‌نام CTR می‌توانید عملکرد خود را در جذب این ورودی‌ها بسنجید و با چند راهکار ساده، مقدار کلیک‌ها را افزایش دهید. با استفاده از رنگ‌های متضاد و پررنگ و عباراتی مثل «تعداد محدود»، «همین‌الان» یا «فقط تا پایان هفته» حس فوریت به مخاطب القا می‌کنیم. ترس ازدست‌دادن، یکی از ترفندهای کاربردی فروش است که کاربر را به‌سمت اقدام هل می‌دهد. طرح‌ها و تصاویر شلوغ و درهم‌برهم حواس‌ را پرت می‌کنند و تمرکز افراد را از بین می‌برند؛ پس تا می‌توانیم آن‌ها را ساده نگه داریم.

    {
  • افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید.
  • |}
  • در تصویر بالا، با مشاهده تبلیغات یکتانت در این صفحه از سایت و درج عبارت “مطالب پیشنهادی” به‌نظر می‌رسد این محتواهای تبلیغاتی بخشی از مطالب پیشنهادی خود سایت هستند.
  • این معیار به تبلیغ‌کنندگان نشان می‌دهد که چقدر تبلیغات برای کاربران جذاب بوده و آیا نیاز به بهینه‌سازی و تغییرات دارد یا خیر.
  • {
  • در این مواقع بهترین راه، بخش‌بندی مخاطبان بر اساس ویژگی‌های مشترک آن‌ها در گروه‌های متمایز و هدف‌گیری بخشی است که بیشترین آورده را برای شما دارد.
  • |}
  • هرچه بودجه بیشتری اختصاص دهید، شانس دیده شدن تبلیغ شما در پلتفرم‌های مختلف بیشتر می‌شود.
  • {
  • شویراد، که نام آن برعکس اسم داریوش است، تحت مدیریت آقای علی ساده‌بافی فعالیت می‌کند.
  • |}

تبلیغات کشویی، مجموعه‌ای از تصاویر یا ویدیوها هستند که کاربران می‌توانند با کشیدن انگشت آن‌ها را ورق بزند. این تبلیغات در فید و استوری ظاهر می‌شوند، دارای دکمه فراخوانی به اقدام هستند و کاربر را به وب‌سایت هدایت می‌کنند. براساس مطالعات، از هر ۳ نفری که صفحه کاری شما را بازدید می‌کنند، ۲ نفر فالوور شما نیستند. بنابراین، بیو اینستاگرام شما باید مختصر، واضح و جذاب باشد تا افراد را به دنبال کردن شما تشویق کند.

وقتی کاربر عبارت‌های مورد نظر خود را در نتایج جستجو مشاهده می‌کند، احتمال کلیک بر روی لینک افزایش می‌یابد. علاوه بر این، موتورهای جستجو مانند گوگل از CTR به عنوان یک شاخص غیرمستقیم برای رتبه‌بندی صفحات وب استفاده می‌کنند. صفحاتی که نرخ کلیک بالاتری دارند، اغلب به‌عنوان محتوایی که بهتر با نیازهای کاربران هم‌خوانی دارد شناخته می‌شوند و احتمال بهبود رتبه آنها در نتایج جستجو بیشتر است.

به دلیل اهمیت آشنایی با مبحث کسب و کار در اینستاگرام، فرادرس اقدام به انتشار فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام کرده است که لینک آن در ادامه آمده است. شناخت دقیق مخاطب باعث می‌شود که تبلیغات شما به گروه‌هایی که احتمال بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند، نمایش داده شود. نرخ کلیک به‌طور طبیعی از یک کمپین به کمپین دیگر و حتی از کلمه‌ای کلیدی به کلمۀ کلیدی دیگر متفاوت است.

نکات و مفاهیم نهفته در CTR چیست؟

زمانی که CTR  به خوبی عمل کند، اتفاقی شبیه به موج‌های دریای آرام برای وب­ سایت شما رخ خواهد داد. وقتی یک تبلیغ دارای نرخ کلیک بالایی است، به این معنی است که بسیاری از افرادی که آگهی را می­‌بینند، تصمیم می­‌گیرند با آن تعامل داشته باشند در نتیجه تبلیغ برایشان جذاب بوده است. با توجه به این گزینه‌ها، می‌تونین تبلیغاتتون رو دقیق‌تر و بهینه‌تر انجام بدین. هرچقدر تبلیغات مرتبط‌تر باشه، شانس بیشتری دارین که مخاطبا با اون تعامل کنن.

این تبلیغات برای برندهای تجارت الکترونیک مناسب‌تر هستند، چراکه به کاربر اجازه می‌دهند محصول موردنظر را به صورت مستقیم از تبلیغ خریداری کند. وقتی کاربر روی تبلیغ کلیک می‌کند به صفحه‌ای در اینستاگرام هدایت می‌شود که به آن «Instant Experience Storefront» می‌گویند و می‌تواند در آن اطلاعات بیشتری در مورد محصول کسب و اقدام به خرید کند. این احتمال وجود دارد که مخاطبان، در ساعات غیرکاری شما، در اینستاگرام فعال باشند. با استفاده از «Insight» اینستاگرام، می‌توانید بهترین زمان برای انتشار پست را متوجه شوید. بهینه کردن زمان انتشار پست باعث می‌شود در معرض دید افراد بیشتری قرار بگیرید و نرخ تعامل خود را افزایش دهید.

{

۷. تجزیه و تحلیل و بهینه‌سازی تبلیغات

|}

در دنیای امروز که رقابت بین برندها به اوج خود رسیده, داشتن استراتژی تبلیغاتی هوشمندانه در اینستاگرام دیگر یک انتخاب نیست, بلکه ضرورتی غیرقابل انکار است. تنها طراحی محتوای زیبا کافی نیست؛ ترکیب خلاقیت, تحلیل داده‌های رفتار کاربران و اجرای کمپین‌های هدفمند, کلید موفقیت در این پلتفرم است. ارائه لینک در استوری، بهترین روش جذب ترافیک وب‌سایت به حساب می‌آید.به این ترتیب، کاربران با بالا کشیدن صفحه می‌توانند وارد لینک مورد نظر شوند. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. همانند بسیاری از انواع دیگر تبلیغات برنامه‌ریزی شده، مهم‌ترین گام برای افزایش نرخ کلیک شناختن مخاطبان هدف است.

داشتن نرخ کلیک بالا باعث بهبود رتبه در موتورهای جستجو و افزایش اعتبار سئو می‌شود. همچنین، تبلیغات با نرخ کلیک بالا معمولاً هزینه کمتری به ازای هر کلیک دارند. با این حال، نباید تنها به این معیار برای ارزیابی عملکرد کمپین‌ها اتکا کرد.

همچنین در ساعت اولیه انتشار محتوا باید حواستان باشد که پاسخ کامنت‌ها را در همان لحظه بدهید. در این صورت کمک بسیار زیادی به دیده شدن پست و بهبود تعامل در اینستاگرام می‌کنید. بهینه‌سازی سایت برای دستگاه‌های موبایل به افزایش CTR کمک می‌کند، زیرا تعداد زیادی از کاربران از طریق موبایل به وب‌سایت‌ها دسترسی دارند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و توضیحات متا می‌تواند به افزایش CTR کمک کند.

برای مثال، اگر شما ۵ کلیک و ۱۰۰ نمایش داشته باشید، CTR شما %۵ خواهد بود. نرخ کلیک نشان می‌دهد که یک تبلیغ چقدر در جلب توجه کاربران موفق بوده است. هرچه نرخ کلیک بیشتر باشد، به‌معنای این است که تبلیغی بیشتر مورد علاقۀ کاربران بوده است. نرخ کلیک بالا نشانۀ خوبی است؛ زیرا کاربران، تبلیغات و لیست‌های شما را مفید و مرتبط می‌دانند. ما در این محتوا به این سوال پاسخ خواهیم داد که نرخ کلیک تبلیغاتی یا اصطلاحا ctr چیست و در ادامه هم 8 روش کاربردی برای افزایش نرخ کلیک روی بنرهای نمایشی را بیان خواهیم کرد.

خوشبختانه اینستاگرام ابزارهای متعددی ارائه می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توان تبلیغات را بهینه و مؤثرتر کرد. اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی در دنیای دیجیتال، ابزاری عالی برای برندها و کسب‌وکارها به شمار می‌رود. در دنیای امروزی، شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در زندگی مردم ایفا می‌کنند و در این میان، اینستاگرام به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌ها، بستری ایده‌آل برای کسب‌وکارها و برندها فراهم کرده است.

همچنین امکان انتخاب استوری، فید یا هر دو برای نمایش تبلیغات وجود دارد. تا اینجا با تبلیغ پیج در اینستاگرام آشنا شدیم و روش‌های آن را آموختیم. در ادامه یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغ پیج در اینستاگرام یعنی تبلیغات اسپانسری را توضیح می‌دهیم. به همین منظور می‌توان از «نشریلا» به عنوان پلتفرم متخصص در این حوزه، بهره برد.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
این سایت